מקומי

תכנית 'סירקין' הופקדה: התושבים יצאו להפגנת ענק

בהפגנה כנגד מדיניות התכנון והבניה המאסיבית במחנה סירקין, יצאו היום כ-300 תושבי העיר להפגנה משמעותית, זאת לאחר מאבק ארוך של התנגדויות מול הרשויות. בתמצית התכנית עתידות לקום כ-26,000 יחידות דיור כולל 'סירקין הקטנה', מגדלים של 25 קומות ובנוסף דיוריות – ללא פתרונות תחבורתיים הולמים והמצב ייצור פקקי ענק. 


ניכר שהמאבק  נוגע לכולם, גם כיום אנו עומדים בפקקים בדרכינו לעבודה, לבתי הספר וגני הילדים, איך ייתכן שלצאת מהעיר הפך להיות משימה כמעט בלתי אפשרית? 
"ההפגנה המוצלחת ביותר שהיתה בצומת סירקין והביאה קרוב ל-300 איש זה לא דבר של מה בכך, יחד עם השלטים ומשפחות עם ילדים, התחושה שאנשים מבינים את גודל המצוקה שהולכת להיות מבחינה תחבורתית וזה דבר מדהים" אומר משה פישר מנהל מטה המאבק לבינוי שפוי במתחם סירקין.
מה מבחינת קברניטי העיר? האם הם תומכים בכם?ראש עיר שעושה עשייה חיובית לעיר אבל בנושא של סירקין עושה טעות חמורה, אנו דורשים פתרונות תחבורה הולמים". 
היבט סביבתי ושמירה על ריאה ירוקה
במסגרת הבניה, ניתנה הוראה לכרות כ2,800 עצי אקליפטוס במתחם המחנה. אחד התושבים אף לקח את המגפון ואמר "מה יקרה פה בספטמבר תראו אי אפשר לזוז, מה יקרה עם כל האקליפטוסים האלו שמלווים אותנו כבר שנים, איזה אוויר ננשום כאן? מר גרינברג היקר, אנחנו נולדנו בכפר סירקין לידנו היתה מעברה שקראו לה מעברת עמישב, תן לאנשים שם תנאים כמו בכפר גנים, תן להם גינות יפות, כבישים ותשתיות קודם תשקם את הישן, לא ניתן לכם לעקור את העצים היחידים שנשארו כאן באיזור"
כעת מטה המאבק עמל על הנחיות המשך לתושבים בנושא המאבק, אנו נמשיך לעדכן. 

Posted by ‎ירון קדושים‎ on Sunday, July 28, 2019

תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button