מקומי

מחאה בבי"ס נעמי שמר כנגד ההחלטה לצממצם את שטח בית הספר

בבית הספר נעמי שמר שבשכונת אם המושבות הוותיקה לומדים כיום 620 תלמידות ותלמידים. לאחרונה, נמצא בית הספר בסכנת צמצום כיתות הלימוד והריאה הירוקה בשטח בית הספר, זאת בעקבות החלטת ראש העיר רמי גרינברג לבנות על מחצית משטח בית הספר תיכון שש שנתי, ובכך לצמצם משמעותית את שטח בית הספר.

לחצו להגדלה

חלק מן התלמידים שלומדים שם כיום יעברו לבית ספר בשכונת אם המושבות החדשה אשר מרוחק ממגוריהם. אם מדברים על שמירה על איכות הסביבה בשכונה עתירת בטון, משמעות המהלך היא שהילדים יצטרכו להיעזר בשירותי הסעות או רכבים פרטיים, במקום ללכת ברגל. מהלך זה יעלה את כמות הפקקים הבלתי נסבלת שקיימת בשכונה ואת זיהום האוויר, ייווצרו מפגעי רעש ביטול שטח הירוק, בלב ליבה של השכונה .

"לא מדובר רק בצמצום שטח בית הספר, עולה השאלה מי יכיל את בית הספר אחד העם בעתיד אם לא יהיו תלמידים מנעמי שמר" אומר אייל אחיאל, יו"ר הנהגת ההורים בנעמי שמר. 

אייל אחיאל, יו"ר הנהגת ההורים בנעמי שמר

אם מסתכלים על התמונה הרחבה, בעצם לוקחים שטח שהובטח להורי בית הספר, עוד בכהונתו של ראש העיר הקודם איציק ברוורמן, אשר סוכם כי יקום מרחב ציבורי עבור הקהילה, תוך שימור וחיזוק ערכי השמירה על הסביבה והשטחים הירוקים.

אחיאל הוסיף ואמר " ביום שישי הקרוב, ה-22.2 בשעה 8:00 אנו יוצאים להפגנה מול שער בית הספר. נאמר לנו שאם נקיים את ההפגנה, סיור שתוכנן בשכונה יבוטל. מבירור שערכנו נודע לנו שכלל לא מתוכנן סיור ובנוסף לא ברור מה הקשר בין הדברים." 

תגובת דוברות העירייה:

ועד הורי נעמי שמר יודע כי בישיבה משותפת לכל הגורמים הוחלט כי בתי הספר הצומחים הם אלה שיפתחו את השש שנתי הצומח. לאור המצוקה בשטחים בשכונה הועלו אפשרויות שונות לבנייה.

בין האפשרויות שעלו ונבדקו: הקמת השש שנתי בשטח התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין- אך משרד התחבורה לא מאשר מיקום אחר לתחנה הזמנית. בנייה בפרדס שוב, אך שם לא נפתרה הבעיה מול היזמים והשטח גם קרוב מידי לאזור התעשייה ולמפעלים. בנייה באזור שאחרי צומת העיפרון- אך ההורים טענו כי הם מעדיפים שהילדים לא יחצו כביש ראשי וסואן. נשאר פתרון אחד והוא שימוש בשטח הצמוד לבי"ס נעמי שמר, תוך שימוש בחלק משטח ביה"ס. לציין כי כיום נעמי שמר הוא אחד מבתי הספר היושבים על השטח הגדול ביותר. גם לאחר שיילקח ממנו שטח לטובת בניית השש שנתי שטחו יעלה על השטח של בתי הספר אריק איינשטיין ועוזי חיטמן, למשל.

העירייה מקיימת שיח פתוח עם נציגי ההורים. אנו פועלים בשקיפות ובוחנים למציאת פתרונות מול כל האפשרויות באזור.  צר לנו שישנם מספר הורים שמנסים להתסיס את השכונה באופן לא ענייני ופוגעים באופן ישיר בבית הספר.

תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button