מקומי

מוני אקספו: על עירוניות, משבר האקלים ודני רופ

תערוכת 'מוני אקספו' היא האירוע השנתי הגדול ביותר של מרכז השלטון המקומי. באירוע השתתפו כ-8,000 מנהלים בכירים מ-257 רשויות מקומיות ו-400 תאגידים עירוניים. מטרת הכנס שותפויות והחלפת רעיונות וחשיפה לארגונים המציעים פתרונות חדשניים לרשויות המקומיות בתחומים כמו ביטחון, פיתוח וחדשנות במרחב הציבורי, קהילה איכות סביבה ועוד. את הכנס פתח בברכה למשתתפים מר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים-רעות, והדגיש את חשיבות מקבלי ההחלטות ברמה המקומית והשפעתם הישירה על איכות החיים והסביבה של התושבים.


השנה, ניתן לראות לא מעט פתרונות ומייצגים הנוגעים לתחום איכות הסביבה, שמירה על מרחבים ירוקים, מיחזור, ניקיון. 
כך לדוגמא חברה העוסקת  בהשבת מי גשמים, טיפול בשיטפונות והקמת פארקים אקולוגיים, שיקום נחלים במרחב הציבורי על מנת שלא יהוו מטרד לתושבי העיר. הפיכת פארקים והנגשתם כמרחב עירוני ירוק ומזמין ועידוד היציאה למרחבים הפתוחים.דוגמא לכך המיזם totem-time ,משחק מציאות רבודה, באמצעות אפליקציה ייעודית ומענה על שאלות באפליקציה, הופך את הביקור בפארק לחווייתי ומהנה לכל המשפחה. 
כמו כן הוקדש מושב מיוחד מרובה משתתפים מתחום איכות הסביבה בנושא משבר האקלים."התחממות כדור הארץ תופעה גלובלית שמשפיעה לווא דווקא בהתחממות אלא בתופעות טבע קיצוניות כמו שריפות וסופות חזקות ועוצמתיות" אומר דני רופ, חזאי ומגיש טלויזיה שלקח חלק במושב זה . אין ספק שהמודעות לאיכות הסביבה הולכת וגדלה בכל הקשור לניהול ושיפור איכות החיים בעיר ואכן אחריותם של מקבלי ההחלטות ברשויות המקומיות מחייבת אותם במציאת פתרונות ויצירתיות בנושא. 

תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. תודה על הדיווח. אז דני רופ אינו מכחיש את משבר האקלים. יהיה טוב אם יזכיר אותו גם בהופעותיו בטלוויזיה, כפי שעושים חזאים אחראיים ברחבי־העולם.

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button