מקומי

לתת מכל הלב- כל השנה

את ערך הנתינה אני מכירה טוב מהבית. כך גדלתי והזיכרון הכי חזק שלי מאמא שלי ז"ל היא איסוף כסף לטובת משפחות נזקקות, אשר לימדה את אחד הילדים באותה משפחה הוראה מתקנת כדי לקדם אותם בלימודים, והשקיעה בהם את כל כולה. לכבוד החג, רציתי לשתף אתכם בכמה סיפורים מרגשים, של תושבים מתנדבים, שעושים למען הקהילה כל השנה.

הילה שטרן-פרוייקט כרובית

הילה שטרן סעדון, עורכת דין. מתנדבת בפרויקט כרובית זה מספר שנים. פרויקט "כרובית", פרי יוזמתה וניהולה של ד"ר רוית הללי אלון, פסיכיאטרית ילדים, חרט על דגלו לספק ארוחות חג נדיבות, מלאות, ביתיות ומכובדות לכל מי שלא יכול לבשל לעצמו מסיבות שונות, ותרומת מצרכים או כסף לא יסייעו לו.

בשנים האחרונות נרתמה הילה לגייס חלק משמעותי מהעוגות הממתיקות למקבלים את הארוחות והחגים. לקראת ראש השנה תש"פ נאפו קרוב ל-3,000 עוגות, כמו כן השנה, כבעבר,  אולפנית "ישורון" אשר תלמידותיה הכינו כ 120 עוגות, ילדי ממ"ד "נוה אברהם" אשר הכינו 300 קופסאות מלאות בכדורי שוקולד, ורבים ורבות מבני קהילות שונות בפתח תקוה.

בתשובה לשאלה מהי נתינה,הילה בחרה לצטט את שירו של נתן זך:

כולנו זקוקים לחסד"
כולנו זקוקים למגע 
לרכוש חום לא בכסף
לרכוש מתוך מגע
לתת בלי לרצות לקחת 
ולא מתוך רגל"

תושבת נוספת שמתנדבת בפרוייקט כרובית המבורך, ובחרה להישאר בעילום שם הוסיפה "התנדבות בשבילי זו מורשת מבית אבא ואמא, אני מאמינה במתן בסתר בעיקר ולכן אני לא מפרסמת את מעשי" 

לתרומות או התנדבות לפרוייקט 'כרובית': 0544391180

משה אוחנה

חשמלאי מוסמך תושב העיר מתנדב בבית הנוער קדימה שמיר בשכונת עמישב- בית נוער לילדי העדה האתיופית. מעורבתו של משה בבית הנוער משמעותית ומתבטאת בעזרה בלימודים, ארגון טיולים לבני הנוער ,  הכנת אוכל לילדים ועזרה באחזקה. משה עוזר באופן קבוע למשפחות חולי סרטן באיסוף מזון ותיחזוק הבתים שלהם ללא עלות.תמיד נמצא בסביבה בכל שאלה ובקשה ותורם ממרצו וגם אם צריך מכספו."נתינה בשבילי היא המצפן שמכוון אותי בחיים"

הכלבים שבצל

הצלה וסיוע לבעלי חיים בעיר פעילות עמותת 'הכלבים שבצל' פעילות רבות עבור זכויות בעלי חיים. "עמותת הכלבים שבצל מאמינה בלתת ולאפשר בית לכל בעל חיים שהוא שקוף בעיני אחרים, שהוא מבוגר מדי בעיני אחרים, שהוא גור מדי בעיני אחרים, שננטשו או חשבו שהוא צעצוע לזמן מוגבל.אנחנו רואות מול עינינו את בעלי החיים, את הרצון שלהם לבית חם ואוהב.בכל יום ננטשים כלבים וחתולים ונזרקים לרחוב או חלילה נמצאים במקומות חשוכים,בכל שבת אנחנו מוציאות כלבים מהכלביה העירונית פתח תקווה ליום אימוץ ב"רעננה וכפר סבא אוהבות חיות" משעה 10:00-14:00, ערכנו סיור לפיזור פינות האכלה לחתולים בשיתוף עם המחלקה הוטרינרית, והתקיים כנס למאכילי חתולי הקהילה בתאריך 24 בספטמבר שנחל הצלחה רבה. קיימים עוד פרוייקטים רבים בעתיד כגון הקמת גינת החתולים במרכז העיר ועוד.
לאחר כל אימוץ אנחנו מלוות את הבתים המאמצים לאורך שנים  על מנת לוודא את הצלחת האימוץ.
אנחנו רוצות להגיד תודה לראש העיר, עורך הדין רמי גרינברג, לסגנו צדוק בן משה ולמחלקה הוטרינרית שבראשה תיקה בראון, על שיתופי הפעולה,על צעידה יד ביד וקדימה למען בעלי החיים. אנו מאחלות שנה טובה לכולם, ולהולכים על ארבע מאחלות למצוא את הבית המתאים להם".הילה סטבסקי, הכלבים שבצל
לסיוע ופרטים:
https://www.facebook.com/dogsintheshadow/

אנשי הגשם

אנשי הגשם היא קבוצה של אנשים פרטיים שמבקשים לעשות טוב. בקבוצת הוואטס אפ כ 200 איש, מתנדבים, שעוזרים לאנשים במצוקה שנופלים בין הכיסאות, לניצולי שואה, בתי אבות, ילדים שהוצאו מהבית משפחות ספציפיות שזקוקות לעזרה, חד הורי, נוער בסיכון, יוצאות מעגל זנות וסמים, שיקום נפשי ועוד הכל מהכל. שום צורך לא קטן מדי, לא זניח מדי, כל אחד והסיפור שלו, בנקודה בחיים שצריכים שמישהו יושיט יד.מפרסמים מה צריך ומה יש למסור, ומחלקים ומשנעים מה שאפשר כאן תרומת מקרר שם בגדים או ציוד לבית ספר סלי מזון ארגון בת/בר מצווה בהתנדבות הכל מהכל כל אחד בקב מציף מה צריך או מה יש לתת ומחברים. אחת המתנדבות בפרוייקט היא פרידה ישראלוביץ, בת 47, עו״ד, נשואה ואמא לשלושה פלוס כלב:)מה זאת נתינה עבורי? נתינה זאת אהבת כל יצורי האל קטן כגדול חזק כחלש, בלי הבחנות נתינה היא ערך עליו גדלתי והתחנכתי מבית הוריי שתמיד היו דוגמא לנתינה בסתר בשקטיש בנתינה תחושה של קדושה, הרגע הזה  שהעיניים דומעות כשרואים את ההתרגשות של הצד המקבל, כשכל נתינה גוררת אחריה רצון עז להמשיך ולתת ולעזור ולסייע.

תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button