זוכרים אותם: אמציה יהודה-אבודרם

כתב:רועי דעבול,רכז שכבת ה תנועת הנוער בית"ר פתח-תקוה

אמציה יהודה-אבודרם בן אולגה וחיים(ויטלי), ממושב אמציה.היה פעיל בתנועת הנוער בית"ר, תחילה כחניך ואחר-כך כמדריך ומפקד "מעוז", את עיקר מעייניו ‏הקדיש ללימוד תולדות עם ישראל ולהכרת ארץ-ישראל. הוא אהב את הארץ ‏והרבה לטייל בה. תמיד היה "לפני טיול" או "אחרי טיול", ובכל פעם חזר ‏מוקסם יותר ויותר מן המראות שראה. כמדריך, נטע בחניכיו את אהבת ‏ המולדת, הוא חינך אותם לאהוב את הארץ ברגליים,לראות את החיוב בכל ‏ הדברים שבמדינה, ולא רק את השלילה.
אמציה התגייס לצה"ל ביום 17.10.1978 ונמצא מתאים לקורס טיס. לאחר ‏חמישה-עשר חודשים הוא פרש מן הקורס ועבר לשרת ביחידת צנחנים. ביום ‏העצמאות הל"ב של המדינה נבחר להדליק את משואת העצמאות בהר ‏הרצל, על היותו חייל ונציג של העולים שהכו שורשים באדמת המולדת.‏ לאחר שסיים קורס קצינים, הוא נשאר להדריך שני מחזורי קצינים צעירים, ‏ ורק אחר-כך חזר לפקד על יחידה. חניכי היחידה כתבו עליו שהיה יותר ‏ממפקד. הוא האמין במה שעשה ועשה הכל בצורה הטובה ביותר.  

במלחמת ‏ שלום הגליל עלה עם היחידה ללבנון, השתתף בקרבות ואף נפצע. הוא סירב ‏ להתפנות כל עוד חייליו נלחמים. ‏ ביום ט"ז בכסלו תשמ"ג (2.12.1983), בדרכו מלבנון חזרה לתחום הארץ, בעת ‏ מילוי תפקידו כמלווה שיירות, נהרג אמציה בתאונת דרכים. הוא הובא ‏ למנוחת-עולמים בבית-הקברות הצבאי שבהר הרצל בירושלים. אמציה נטמן ‏באדמה לא הרחק מן המקום, שעליו הדליק את משואת העצמאות רק ‏שנתיים ימים קודם לכן.  

הוא השאיר אחריו הורים, אח ואחות.‏ המשפחה והמושב השיתופי אמציה הוציאו לאור ספר לזכרו. אגודת הספורט ‏ ‏"הפועל" ערכה תחרות כדורסל על שמו, ותנועת "בית"ר" קראה לצעדת תל-חי ‏ ‏"צעדת אמציה" לזכרו של מי שהיה חניך ומדריך מסור ונאמן.‏  

בחרתי לכתוב  עליו כי הוא היה מדריך בתנועת הנוער בית"ר וגם כי למרות שנפצע, התעקש להישאר בשטח עם חייליו ובכך גילה מנהיגות, אני רואה בו כנאמן ואמיץ.  

תגובות פייסבוק