טורים

הקלף להצלחה שלך

מבולבלת, לא ממוקדת לא משנה באיזה מקום בארץ ובעולם הייתי, ירושלים, בוסטון, תל-אביב. לא משנה כמה למדתי, ראיתי ועשיתי עדיין לא ידעתי מה אני רוצה להיות "כשאהיה גדולה" ופחדתי עד הסוף להעז ולבדוק.

לפני חמש עשרה שנים, בתוך בליל התהיות, הגעתי ביום חורפי אחד, לביתה של אישה מופלאה שפתחה לי דלת לעולם חדש, מואר ומרתק – עולם הקלפים.  היא מזגה לי תה ריחני וחיממה את ליבי בפריסה אינדיאנית שחשפה גילויים מסעירים ועמוקים.
מיד הרגשתי חיבור לכלי המאפשר לי לפתור את תעלומות חיי.  למדתי בקורס מעמיק על "הקלפים האינדיאניים" ומאז המשכתי למסעות שונים של למידה וסדנאות כתיבה, וברגעי משבר גדולים, הקלפים תמיד היו שם איתי.

התחביב הבהיר לי סוף סוף מה אני רוצה לעשות "כשאהיה גדולה". הבנתי שהשליחות שלי היא ללוות אנשים ולאפשר להם להעריך את עצמם ולראות עד כמה הם ספור הצלחה, כל הזמן. להאמין, להעז להביט פנימה, לקבל וללמוד "לשרוק בחושך".

אז מה זה בעצם קלפים?

הקלפים הם מפתח לתגליות והזדמנויות. הקלפים מורכבים מאוסף של סימנים ומהווים תרגומון לשפת הסימנים של הלא נודע. חוויה ויזואלית חזקה ששוברת את הקרח ומאפשרת זרימת אינטואיציות ורעיונות חדשים.

הקלפים מאפשרים להאיר את הדרך כמו לפידים, דיוק, התמקדות, בהירות, לנוע קדימה ולצלוח כל אתגר בכל תחום.  

למשל, "הקלפים האינדיאניים" המורכבים מ-53 חיות מהתקופה של האינדיאניים בצפון אמריקה. האינדיאניים האמינו שהאדם יכול ללמוד ולרפא את עצמו באמצעות התכונות של החיות. הם קלפים מאוד עמוקים ומאפשרים להתחבר ליכולות ולעוצמות שלנו ולממש אותן בחיינו. מניסיוני הרב, התובנות מהם תמיד "מזיזות" משהו בלב ובתודעה, והגילויים דרכם מרגשים ומסקרנים.

איך הכי כדאי לעבוד עם קלפים?

כמו בכל דבר בחיים אני מאמינה שהתשובה טמונה בשאלה מדויקת. אני תמיד מציעה לחפש את השאלה האמתית שמטרידה אותנו, למצוא את הנקודה שבה עלינו להתעמק. מה המקור? מה המצב שלי כרגע? מה מקדם אותי? מה מעכב אותי? הן דוגמאות לשאלות העוזרות לנו להתמקד. אין נכון או לא נכון – כל שאלה טובה.

אם אנחנו לא יודעים מה באמת אנו רוצים לשאול ניתן לעשות פריסה כללית של מספר קלפים ומתוך המידע הרב שעולה להתמקד ולראות מה מעסיק אותנו ברגע זה. פריסת עבר-הווה-עתיד בה אנו בוחרים שלושה קלפים היא פריסה הנותנת תמונה מדויקת למצב העכשווי .

לעיתים התשובה נגלית כמו הבזק של פתרון לעיתים לוקח זמן ושלב אחר שלב לקלף את התשובות מהתת מודע.

לי חשוב לדובב, לשאול את השאלות הנכונות, לאפשר מרחב של הקשבה ובטחון , בלי לשפוט , בלי לשים תוויות, ולכבד את הקצב של האדם שהרי לכל אחד ואחת מאתנו קצב ומוכנות שונים. 

מזמינה אתכם.ן להתנסות בכלי מדהים שבשבילי הוא משנה חיים.

יום מופלא בגילויים ותגליות

תמיד אתכם.ן

ענת

תגובות פייסבוק

ענת רוזנטל

הכותבת מלווה יחידים ברבדים שונים בחיים בשילוב קלפים וכתיבה. מנחה מפגשים חברתיים, חגיגות, כנסים ומפגשי צוות מקצועיים להיכרות וגיבוש יוצרת קלפי "חלון לעצמך" – ציטוטים משירים ישראליים יוצרת סדרת "רמזים" - מגנטים עם מסרים להשראה 052-8549112 anatarosental@gmail.com

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button