חדשות

ועידת השלטון המקומי לחדשנות: סיקור מהשטח

האירוע השנתי של מרכז השלטון המקומי, הוא המפגש הגדול ביותר של הרשויות המקומיות והוא חגיגה של ממש עבור כל מי שרואה עצמו חלק מתהליכי שינוי ועשייה בחברה.

בישראל 257 רשויות מקומיות, סביבן מערכת גדולה וענפה של משרדים ממשלתיים ועל כן הועידה היתה מלאה מפה לפה בשרים, ח"כים, ראשי רשויות, תאגידים ועוד.


חיים ביבס: "הכנס הזה יביא לעוד קפיצת מדרגה לשלטון המקומי לקראת מה שנקרא ניהול ערים חכמות למען עתידנו ועתיד ילדנו"

ללא ספק היו מי שרצו להשאיר את הנוכחים ערים וערניים כדי שיוכלו להספיק להתרשם מכל מה שהוצג שם וכך, לצד דוכני "קפה ומאפה" רבים שהיו בכל פינה, היו מי שפרסו מרכולתם – החל מתצוגות של מתקני שעשועים, חברות שעוסקות בליווי וטיפול לאחר רכישת דירה ועד פתרונות להגדלת ההכנסה בקופת העיריה.

לכולם מכנה משותף אחד: לכולם אכפת, זהו המקום היחיד שניתן לפגוש פעם בשנה את הפסגה המוניציפאלית, להיחשף לחדשנות, רעיונות, יוזמות ובכלל, האירוע הזה הינו במה לשיתופי פעולה בין המשתתפים והשפעתו על חיי היום יום של אזרחי המדינה.

מתוך עשרות ואולי מאות הרצאות/נאומים שנשאו רבים וטובים, בלט במיוחד סרן זיו שילון.  בהרצאתו הדגיש את הרצון של בנאדם לצאת מהלופ ואמר לא מעט שההחלטות שלו הן אלו שמגדירות אותו ולא הפציעה.

זיו שילון

סרן זיו שילון: "אנשים גדולים בוחרים להתעסק בדברים גדולים " זיו, יזם בכל נימי נשמתו, וגם לאחר פציעה קשה מאוד, לא נותן לקשייו הפיזיים לעצור אותו. זיו בנה את חייו מחדש וכך, תוך שהוא רוכש השכלה אקדמאית, החל להתאמן לתחרות "איש הברזל".

המוטו שלו הוא "כוחה של עשייה" זיו נוטל חלק בפיתוח עכבר לבעלי מוגבלויות, זיו השתתף במספר תחרויות איש הברזל, כיום הוא נשוי ואבא מאושר.

זיו שבהחלט מהווה מקור להשראה והערצה, זכה לתשואות רבות מהקהל שנעמד על רגליו והריע לו במשך דקות ארוכות. בהצלחה והמשך עשייה מבורכת.

מי שעומד בראש השלטון המקומי, חיים ביבס, רואה בו זרוע ביצועית אמיתית של ישראל, ובוועידת החדשנות קפיצת מדרגה לקראת ניהול ערים חכמות. ביבס: "ועידת החדשנות שאנו עמלים עליה כדי להביא לתקצוב לערים חכמות, דרכן ייחסכו מיליונים רבים שינותבו להשקעה בחינוך, אוכלוסיית הקשישים ועוד. "הכנס הזה יביא לעוד קפיצת מדרגה לשלטון המקומי לקראת מה שנקרא ניהול ערים חכמות למען עתידנו ועתיד ילדנו" השלטון המקומי זו הזרוע הביצועית האמיתית של ישראל וישנו רצון אחד משותף לכולנו- שירותים טובים יותר לתושבי מדינת ישראל.

שר הפנים, אריה מכלוף דרעי: נתן דעתו על חיזוק רשויות שבהן חל גידול ביחידות דיור, מה שהביא לכדי מצוקות כלכליות. "אנו לא מעוניינים שרשויות יחזרו למצב של התמוטטות בגלל רצון של ראשי ערים ללכת בקו המדיני של גידול במספר יחידות דיור" יש לדאוג להן ולסייע להן.

כיום, כך כבוד השר דרעי, "ישנם פערים גדולים מאוד, הוצאה לנפש במרכז גדולה הרבה יותר מהוצאה לנפש בפריפריות", יש לעשות כדי להקטין פערים אלה.

הבעיה הגדולה ביותר של מדינת ישראל כפי שהשר דרעי רואה אותה, היא ההגירה השלילית שישנה מהצפון לאזור המרכז. "יש להקצות משאבים לפיתוח צפון המדינה ולעשות ככל שניתן כדי לעצור תופעה זו "משרד הפנים הוא משרד קטן, בו עובדים כ-300 עובדים. יש לחזק את משרד הפנים, בכוונתי להמשיך ולכהן בתפקיד זה גם בקדנציה הבאה" כך דרעי

רגע לפני שהתפנינו לארוחת צהרים וכיבוד עשיר כיד המלך, עלה לבמה מר קופל, ראש עיריית נווה הוד (השחקן אסי כהן מהתכנית "ארץ נהדרת") שפרס את משנתו באשר להתנהלות ראש עיר מנקודת מבטו המאוד משעשעת לעניות דעתם של כל הנוכחים וסיכם דבריו בברכה: "שנהיה למעשים ולא למעשיהו".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ אבי גבאי ניצל את הבמה שניתנה לו:

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, "ישנו צורך אמיתי ברפורמה במערכת, ישנה תחושה כי המנדט הבריטי עוד קיים כאן. הרגולטור לא מקדם ואינו עוצר שחיתויות. ראשי רשויות ומועצות מסתובבים בכנסת כדי לבקש טובות כאלה ואחרות על סמך היכרויות. אלה מנוצלים על ידי פוליטיקה צינית. הפערים הכלכליים בין רשויות גדולים מאוד, אין להם הצדקה. ראוי שיהיה "סל קבוע" שיינתן לרשויות. על מנת שיהיה שלטון מקומי איכותי, יש לנהל מנהל הוגן ותקין.

טרם ירידתו מהבמה אמר גבאי, "זהו יום שחור למדינה, ראש ממשלה הוא אחד מסמלי המדינה, אבי גבאי ניצל את הבמה וקרא לראש הממשלה ביבי נתניהו לא לבייש את אזרחי ישראל, הילחם על חפותך, לא מבית ראש הממשלה", כך גבאי.

לסיום הייתי רוצה לסגור את הכתבה במילים שאמר רוביק דנילוביץ' ראש עיריית באר שבע, האיש שלעניות דעתי ראוי שייכתב בספרי הלימוד של הפוליטיקה, על עשייתו למען כל תושבי העיר, האיש שהמציא את המושג קואליציה מחדש.

רוביק דנילוביץ, ראש העיר באר שבע

דנילוביץ', שדיבר מליבו וממה שבנה אותו להיות ראש העיר  ואיש עשייה מלא השראה, ראש העיר האהוד ביותר בקרב תושבי עירו:  "מי שעושה שינוי אמיתי הם האנשים ללא כבלים, אלו אנשי מדע, טכנולוגיה וסביבה. מערכת האקו סיסטם נוצרת כאשר אנו מוותרים על האגו סיסטם, אין יותר אני בעידן של היום, יש ביחד, חוסנה של רשות מקומית היא בהון האנושי ולא בתזרים המזומנים"

מאסקימו לימון למוני אקספו – יפתח קצור, יועץ אסטרטגי עסקי. אתם אולי זוכרים אותו כבנצי.
תגובות פייסבוק

כתבות קשורות

תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button