מקומי

עשויה מחומר של אלופים: ראיון עם ריקי תבל

שמה ריקי תבל והיא בת 46. אשה אחת שיכולה לספק כותרות לכמה שבועות רצופים, אבל היום נדבר כאן על ריקי ה"מרתוניסטית מפתח תקוה". אני הגעתי אל ריקי תבל, זו שהשתתפה בריצת המרתון, באתי לחפש אצנית, מצאתי אשה אמיתית, איכותית, שמצליחה לשלב בין בית, עבודה, קריירה וספורט.

ריקי תבל, רגע אחרי… מרתון ת"א

ספרי לי על עצמך

שמי ריקי תבל, אני בת 46 נשואה ליגאל אם לשני ילדים ביולוגיים (שקד בת 15 ורואי בן 19, חייל) ואם אומנה ליובל בת 15 (לפני 4 שנים יובל הצטרפה אלינו למשפחה). אני פתח תקוואית, בוגרת עמל ב' מגמת אלקטרוניקה. בהכשרתי אני מהנדסת אלקטרוניקה ובעלת תואר נוסף במנהל עסקים, עובדת כסמנכ"לית הנדסה בחברת הייטק.


"המסר שלי בכל התהליך הזה הוא שלגעת בחלום זה משהו ריאלי, הכל תלוי בך ובקולות הפנימיים שמניעים אותך."

את אם, רעיה, אשת קריירה, איך מחלקת את הזמן בין כל אלה?

החיים כל כך אינטנסיביים, שעות עבודה שאינן שגרתיות וטיסות לחו״ל, כמובן שנדרשת תמיכה והבנה של כל המשפחה למימוש העצמי. את ענף הריצה התחלתי להכיר לפני 7 שנים מהאילוץ שזה ענף הספורט הכי ״קל״ לניהול זמן, ותלוי רק במשמעת עצמית וכח הרצון שלך. העבודה והמחויבות לבית לא אפשרו שעות ״איכות״ עם עצמי והדבר היחידי שמצאתי לנכון הוא לאפשר לעצמי שעת ריצה והתנתקות בשעות הבוקר המוקדמות. התחלתי עם ריצות קצרות של 10 ק״מ ובהמשך ריצות ארוכות יותר.

כמה זמן ביום/שבוע את מקדישה לריצה?

ההתמכרות לאנדורפינים הגיעה במהרה, שיגרת השבוע שלי היא 5-6 פעמים ריצה בשבוע, כשביום השביעי שילבתי אימון ספינינג. כל בוקר שעה עם עצמי. בימים גשומים, קרים, חשוכים וחמים ולפעמים ימים שמזג האוויר בחוץ נעים. ריצה נהפכה להיות חלק ממני, התחלתי להציב לעצמי יעדים קצת יותר מאתגרים, שיפור קצבים, הגדלת מרחקים והיעד האחרון הוא מרתון.

מה המסר שלך לנשים/אמהות?

המסר שלי בכל התהליך הזה הוא שלגעת בחלום זה משהו ריאלי, הכל תלוי בך ובקולות הפנימיים שמניעים אותך. המטרה שלי היתה ההישג הבא של ״לגעת בחלום״, לנסות משהו מאתגר שאינו פשוט לנשים בגילי, והאמת שהמוטיבציה העיקרית היתה הילדים שלי. כחלק מתהליך החינוך בגיל ההתבגרות זה להוות דוגמא לילדינו שהישגים ניכרים בהשקעה, התמדה וכח רצון חזק. בחודשים האחרונים הם נכחו לראות שאין גבול לכח רצון, הם ראו השקעה שאינה שגרתית (לקום בימים חשוכים לריצת בוקר ומוקדמת, בשבתות ימי חול, חופשים ימי קור וחום, לא לוותר אם אתה כל כל רוצה משהו) השקעה והתמדה ניכרת בתוצאות, והתוצאות מדברות בעד עצמן. לסיים את המרתון הראשון שלי במקום 7 בקטגוריה, זה הישג מרשים לאישה בגילי.

מה נחשב פינוק עבורך?

פינוק מבחינתי זה ההישג שעמדת ביעד שהצבת לעצמך וזה לא נגמר… המרתון הראשון זה עוד יעד בדרך לגעת בחלום הבא.

משפחה בה(ע)רצה – מסתבר שריקי הצליחה להדביק את בעלה ובתה בחיידק

שקד במרתון ת"א

שקד הבת שלי, תלמידה מצטיינת, לומדת בחטיבה בכיתה ט'. נושא הספורט חשוב לה מאוד – היא מתמידה בחדרי כושר ולאחרונה התחילה לרוץ. במרוץ הזה השתתפה במקצה של 5 ק"מ והציבה לעצמה יעד לריצת 10 ק"מ. הבעל של ריקי השתתף אף הוא במרוץ במקצה של 10 ק"מ.

תגובות פייסבוק

כתבות קשורות

Back to top button