מקומי

מנצחת את האי אפשר: ראיון מלא השראה עם איריס זיונץ-צריקר

והפעם בפינת הפרגון השבועי – איריס זיונץ-צריקר. מנטורית, מלמדת על אורח חיים בריא, מנחת סדנאות, מדריכת כושר, ומבחינתי תמיד מנצחת את האי-אפשר. 
בימים אלו יש לא מעט קמפיינים של קבלה עצמית וקבלת השונה בחברה. הדרך שעשתה איריס היא לא חלק מקמפיין אלא סיפור חיים, ועל כן קשה להישאר אדישים לשינוי העצום שהיא עברה ועודנה. 
ביקשתי מאיריס לענות עבורי על חמש שאלות, לא פשוטות, אבל בהחלט משקפות את התהליך:


מי זו איריס? אם היית רואה את עצמך מהצד, איך היית מגדירה את עצמך ואת התהליך שעברת ולמעשה את עדיין עוברת? 
איריס זו אני, בת 44, בזוגיות פרק ב' עם ליאור, אמא לשני ילדים מהממים שלי ואמא שלובה לשני הילדים שלו. עד לפני כמעט 10 שנים הייתי במקום אחר לחלוטין בחיים שלי, ולשימחתי, ביום שהבנתי שאני "רוצה" לחיות ולא "צריכה" לחיות, החיים שלי השתנו מקצה לקצה. כילדה שהוגדרה מוגבלת עד כדי נכה ברגליים, חריגה ביכולות, התמודדויות מגיל צעיר מאד עם ניתוחים וכאב, ואז עם השתלבות חברתית, התבגרתי מהר. מגיל צעיר הייתי צריכה לפרוץ מחסומים וחומות, ולא מעט אי אפשר. "את לא תצליחי, לא מסוגלת, חבל מראש – אל תנסי" ועוד. ככל שהיו חומות גדולות יותר – הצלחתי יותר… מגיל צעיר התמודדתי עם משקל עודף. בהרצאות שאני מעבירה אני מבקשת מעשרה אנשים לעמוד על הרגליים ומהקהל לעשות חשבון כמה משקל עומד מולם. כשהם אומרים את הסכום אני אומרת להם – את כולכם ירדתי במשקל במהלך חיי… זה השלב שמתחילים להבין איך זה נראה, ולאט לאט תוך כדי הרצאה – איך זה מרגיש. לא פעם נשפטתי על החיצוניות שלי, על משקל עודף קיצוני, על הזעת יתר או חוסר אסטטיות. כמה אנשים בדרך פיספסו אישה רגישה, חמה, חכמה ואוהבת… והם הפסידו. את המהפך הגדול עשיתי מתוך תחושת משבר ואז צמיחה, ובגלל שנעלבתי מדוד נרשמתי למכון כושר כדי להוכיח שאי אפשר. אין סיכוי. דווקא שם, עם האדם הנכון – מאמן כושר שאמר לי שאפשר – משמע – אני מאמין בך – אז התחלתי להאמין גם בעצמי. התהליך שעברתי ועדיין עוברת הוא של חשיפה עצמית וחיצונית, גילוי הכוחות הפנימיים שלי והיכולת שלי לתעל אותם לטובתי ולטובת אחרים, והכי רחוק לקחתי את אחד המשפטים החכמים – אם יש אדם אחד ביקום שעשה את זה – זאת אומרת שזו יכולת אנושית. ואת זה אני מעבירה הלאה. אם אני הצלחתי לעשות מהפך בחיי – כל אחד יכול ואני – רוצה לעזור!

היום אני מנטורית, מלוות דרך לשינוי חיים, מנכ"ל "חברת מנצחים את האי אפשר" מרצה, מנחת סדנאות, יוצרת בשותפות תוכניות לחינוך ילדים ונוער בפרוייקט משמעויות עם מיה חכם, מנחת נ.ל.פ ונומרולוגית, וכל הכלים האלו מאפשרים לי אינספור הזדמנויות לשינוי חיים. ואני גאה על כך. על תהליך בנייה עצמית מאפס. פשוט כך.

מה הדבר הכי חשוב שהיית ממליצה לקוראים שנמצאים בסיטואציה של דימוי עצמי נמוך כתוצאה ממשקל יתר, או דילמות דומות?
כשאנחנו עסוקים במה אנחנו לא אוהבים, אנחנו שוכחים את מה שכן. יותר קל לנו להתעסק במה לא טוב בנו, לא שלם אצלנו ובטח לא עונה על תכתיבי חברה, אופנה, אינסטגרם וכו'. הייתי ממליצה למי שקורא/ת את הכתבה לקחת דף ועט ולמלא את הנייר במה הוא כן אוהב אצלו. זה קשה מאד ברגעים הראשונים עד כדי מגוחך, כי – היי, מי אני שאומר לעצמי שאני אוהב בי משהו, או שאיך אני יכול לאהוב בי… ואז פתאום נפתח ברז בטיפטוף איטי עד שמשתחרר פרץ של מחמאות אישיות ומילים טובות לעצמנו. מדהים מה שדף כזה עושה לנפש. ממליצה בחום – לכולם. ויותר מזה – אם משהו עדיין לא שלם, לשאול את עצמנו מה צריך לקרות כדי שכן נהיה מרוצים/שלמים. לפי התשובות נדע לפעול. ושוב – לדבר בשפת הכן. מה כן אנחנו רוצים!!!

אני יודעת שיש לך לוז מאוד צפוף, בסיסים צבאיים בכל רחבי הארץ, בתי ספר, אימונים אישיים, חברות הייטק, איך המשפחה שלך משתלבת בתוך זה? האם הם חלק מהתהליך?

ללא המשפחה שלי לא הייתי מי שאני היום. הם הבסיס היציב לכל האתגרים, הלו"ז הצפוף והתענוג לחזור בסופו של יום לחיבוק משפחתי תומך. המהפך האישי שלי ממשקל 170 ק"ג למי שאני היום לווה בהערצה, פירגון, אושר כנה ואמיתי מצד הילדים, הבנה שהדרך של אמא השתנתה ולמרות זאת אני תמיד אמא שאקפוץ לאש למען הילדים שלה ואהיה שם קודם עבורם. ליאור הגיע לחיי בפרק ב' אחרי המהפך, וידע מראש שהוא נכנס לזוגיות עם אישה מאד פעילה, מה שאומר שעות משוגעות ולא מעט וויתורים בדרך. מצד אחד זה לא פשוט. מצד שני… כשהעשיה שלי גורמת לי לאושר, בני המשפחה שלי זוכים באמא/בת זוג מאושרת. ולדעתי, זה שווה הכל. 

שאלה קצת אישית – מה הדבר שהכי מלווה אותך ולקחת איתך מאז שאימך נפטרה? 

לצערי חוויתי אובדן של אימי לפני חצי שנה אחרי תקופה ארוכה של סבל נוראי ומוות בייסורים מסרטן המוח. לא תמיד חשבנו ושידרנו על אותו גל, ולא תמיד ראינו באותה עין את הדרך שבחרתי לי. ולמרות זאת היא תמיד הייתה שם בשבילי ועבורי, והיום, אחרי שהיא איננה ואני נטרפת מגעגועים, אני מבינה ומודה על הזכות להיוולד לאישה שכל כולה הייתה אהבה נתינה וערכים, ואני מקווה שאני מקיימת חלק מצוואתה בעצמי בעשייה שלי…  

מה התכניות שלך לעתיד?

העתיד הוא עוד שניה מרגע כתיבת המילה הבאה ולכן אני כל הזמן מחדשת יוצרת ועושה. מלאת מטרות וחלומות כמו לכבוש במות עם "הרצאת מנצחים את האי אפשר" בארץ ובעולם להגיע לכמה שיותר אנשים ולשנות דרכה חיים, להוציא לאור את הספר שכמעט ומוכן להיוולד, לקדם ולהפעיל בכל הארץ את תוכנית משמעויות מבית מנצחים את האי אפשר עם מיה חכם לקידום ילדים ונוער, לפתוח קליניקה ליחידים ולקבוצות ולעבור סדנאות כוח – כיוונון ודיוק חשיבתי עם כלים מעולם הנ.ל.פ הנומרולוגיה והגוף, לימודים והתפתחות נוספת ועוד רשימת מטרות מלאה ביעדים שאין לי ספק – שאגשים אותם. והמטרה העיקרית בחיי, היא להנות מהמשפחה שיצרנו ומהאהבה שזכיתי לה באמצע החיים ובהחלט לא מובנת מאליה.
ולמה כל כך הרבה מטרות? כי אפשר! וכשמבינים שהמטרה היא לעשות ולהעביר טוב – הטוב חוזר אליך. ועל כך… תודה!

https://www.facebook.com/iriszajoncebeattheimpossible/
עמוד הפייסבוק של איריס
תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button