טיוליםמקומי

המלצות טיולים לחול המועד – באיזור פתח תקוה

חוה"מ סוכות הוא זמן מצוין לצאת ולגלות את הטבע העירוני שיש בסביבת מגורינו. אחד הערכים החשובים ביותר לדעתי הוא חינוך והטמעה של ערכי שמירת טבע ובעלי החיים.הכנתי לכם מספר מסלולים קלים, מיועדים למשפחות, נעימים והכי חשוב קרוב לבית וללא עלות. 

טיול טבע קסום ביער ראש העין
דמיינו לכם מרחבים ירוקים, עצים גבוהי קומה, פריחת כלניות, נרקיסים,ורקפות חצבים וצבעוניים כל זה בלב עיר.
יער ראש העין , אחד מהיערות המדהימים שיש באזור המרכז נמצא בשיא תפארתו בחודשי החורף הקרים דווקא אז כדאי לטייל וניתן אף לחזות בזרימתו של נחל רבה, אחד מיובליו של נחל הירקון שחוצה את היער.( שימו לב בזמן שיטפון אין להיכנס למים)יער ראש העין כ-1050 דונם של עצי ברוש ואורן מדהימים, טראסות גן שעשועים של הטבע.
יער ראש העין הפך להיות מוקד אטרקטיבי של פעילות למשפחות, זוגות ובכלל מגיל 0-120 במקום שולחנות פיקניק וגן שעשועים קטן.
ביער פעילים מתנדבים תושבי העיר שהם נאמני היער הקהילתי והם מקיימים מדי בשנה בט"ו בשבט הדרכות למטיילים במקום.
נקודות חן מעניינות ביער
בין מרחבי ביער ניתן לראות אתרים ארכאולוגים שונים כמו עזבת צרטה, המזוהה עם היישוב המקראי אבן העזר, ונקודות תצפית אל מישור החוף והשומרון.
חרבת דיר-שרידי ישוב שראשיתו בתקופה הביזאנטית, בור מים בו נאספו מי גשמים באמצעות מערכת תעלות וניקוז טבעי.
שביל הפריחה- מסלול מעגלי מהעלייה לגבעה ויורד להתחלה.
איך מגיעים?
 מצומת קסם או ברכב מהעיר הכניסה הראשית היא מרחוב קיבוץ גלויות ונחל רבה ומותאמת למעבר כלי רכב. כניסות נוספות מהשכונות ליער, מיועדות להולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד.

שבילי הירקון ובית הבטון
מי שמכיר אותי יודע שהכי קל לי לספר, כמה מדהים הירקון שלנו, בחלקו שנמצא בין פתח תקוה להוד השרון. אני יותר מאשמח להמליץ לכם על 'נקודת חן' לאורך השביל וגדות הירקון. 

בית הבטון
קצת על המבנה: בית משאבות בעל שתי קומות, הוא למעשה המבנה הראשון בו השתמשו בבנייתו בבטון בישראל. הוא נבנה בשנת 1912 ע"י חברת 'פלשתינה' על מנת לספק מים למושבה פתח תקווה ולפרדסים הרבים שהיו באותה תקופה בעיר.  איך מגיעים?מגיעים עם הרכב לתחנת הדלק פז בצומת ירקונים, ממשיכים בנסיעה בשביל ומשם פונים שמאלה לכיוון כביש השירות (מימין תראו את המפעל קפוא-זן) ממש כמה מטרים ישר לכיוון הגשר של כביש 5, לא נכנסים מתחת לגשר אלא פונים ימינה ממשיכים לנסוע עם הרכב ישר לאורך כביש הכורכר( סעו מאוד לאט היזהרו מבורות בדרך). חונים את הרכב ליד השער הכניסה שסגור(שער צבוע בירוק) והולכים על שביל ישראל כמה מטרים משם מרחוק תוכלו כבר לראות את בית הבטון. ניתן לחנות את הרכב סמוך לגשר בצורה זהירה שאינה מפריעה לשאר המטיילים, ולבצע את המסלול גם בהליכה נעימה.


פארק אקולוגי הוד השרון
אחד המקומות המדהימים ביותר לטיולי משפחות באיזור מהרכז.במקום יש אגם אקולוגי מרהיב, מי האגם הינם מים מושבים ואינם מיועדים לשתייה.במתחם האגם יש מסלולי רכיבה על אופניים, בית קפה, ועמדות תצפית על בעלי כנף לכן אל תשכחו לקחת אתכם מצלמה או משקפת בעיקר בעונה זו.כמו כן לא נשכח את הר הזבל המשקיף אל הפארק, הר הזבל נישא לגובה של כ-60 מטרים ניתן לטפס עליו בהנאה רבה, לא לשכוח לנעול נעליים סגורות,  מומלץ לקחת גם בקבוק מים ופרי.איך מגיעים?להקליד בוויז רחוב החרש הוד השרון, זה נמצא בסוף הרחוב, חונים בחניה המסודרת הצמודה אל הפארק או פשוט להקליד "פארק אקולוגי הוד השרון". 


שיהיה חג טיולים שמח אל תשכחו לקחת אתכם שקיות לאיסוף הזבל מזומנים להיכנס גם לקבוצת הווטסאפ שלנו 'בסביבה שלנו' – https://chat.whatsapp.com/DvPCHUqTykvDwCJjpCnaKI

עמוד הפייסבוק: ttps://www.facebook.com/groups/1917477715247115/
מועדים לשמחה וזמנים לששון:)

תגובות פייסבוק

מיכל נוימן

פעילה חברתית

כתבות קשורות

אולי יעניין אותך גם...
Close
Back to top button